Gitta Bartling-lowres

“Work is the greatest thing in the world, so we should always save some of it for tomorrow.”

citaat Don Herold

Deze prachtige uitspraak van Don Herold hangt al jaren op mijn prikbord. Dit vergeelde blaadje uit een scheurkalender -wie gebruikt ze nog?- zegt precies hoe ik in het leven sta.

Werk is leuk, werk moet ook leuk zijn – anders moet je ander werk gaan zoeken. Werk maakt meestal een te groot deel van je leven uit om iets te doen wat je eigenlijk niet raakt, waar je geen zin in hebt, waar je met tegenzin aan begint of niet afmaakt.

Maar er is meer dan werk. Er zijn te veel leuke dingen in het leven om alleen maar te werken. En hoe leuk je werk ook is, het is belangrijk om ook even niet te werken. Door wat anders te doen dan je werk, krijg je ook weer nieuwe ideeën – die je bijvoorbeeld kunt gebruiken in je werk.

 

Ontdekken

Uit alles wat ik doe blijkt dat ik nieuwe dingen wil ontdekken. Door zoveel mogelijk op reis te gaan, maar ook door nieuwe projecten, nieuwe vraagstukken en nieuwe opdrachten te ontdekken en uit te voeren. In mijn vakgebied, (marketing)communicatie, of op de grens daarvan.

Met de opdrachtgever samen op reis naar wat in de voorliggende situatie het meest van belang is. Uit ervaring weet ik dat wensen vaak niet uitgesproken, ideeën niet gedeeld en creativiteit niet gewaardeerd worden. Ik zie het als mijn taak om de vertaalslag te maken naar de oplossing of oplossingsrichting.

Een ding is zeker: de ontdekkingstocht gaat soms makkelijk, soms moeilijk, maar blijft mij altijd boeien.

Ik leer graag, en deel mijn opgedane kennis ook graag. Iets wat tot uiting komt in de vele actieve lidmaatschappen die ik heb – en heb gehad. Van VMC (14 jaar) en momenteel als teamlid en Promotions Director van Social Media Club Amsterdam. Clubs die achter hetzelfde idee staan: leren en door-/teruggeven.

 

Zakelijk

Met een lange en brede historie in het communicatie-vakgebied heb ik me sinds ongeveer 2007 volledig toegelegd op online communicatie en sociale media.

Maak me (graag) druk om de soms tekortschietende kennis over online en sociale media bij communicatie-collega’s, en over het levende idee bij opdrachtgevers over het mogelijke ‘gebrek aan continuïteit’ bij kleine bureaus (Hoeveel argumenten wilt u hebben?). Ik maak me überhaupt graag druk, maar dan vooral voor de klant.

 

Ik adviseer op eigen wijze organisaties bij de inzet van online communicatie en social media. Ik geloof dat sociale media de manier waarop we communiceren, verandert – ten positieve.

Ik doe projectmanagement met een hands-on-mentaliteit, geef regelmatig presentaties en workshops over dit onderwerp en blog o.a. voor Frankwatching. Daarnaast hou ik op friscommunicatie.nl/blogitta ook een blog bij, waar ik naast vakgerelateerde zaken ook over persoonlijker dingen blog.

 

Door mijn ervaring in diverse soorten organisaties in vele branches, combineer ik handig en vol overgave mijn organisatiekennis, vakkennis en toegepaste kennis voor allerlei opdrachtgevers die worstelen met een vraag over (integratie en opzet van) sociale media-inzet voor de organisatie.

 

Motto’s:

  • Practice what you preach
  • Give away everything you know and more will come back to you (geleend van Paul Arden)
  • Sociale media is slechts één van de tot je beschikking staande communicatiekanalen – maar wel een heel bijzondere
  • Sociale media zijn sociaal: gedraag je daarnaar

 

Gitta Bartling is eigenaar van fris in communicatie. Meer: https://www.vizify.com/gitta-bartling