IAB logo

Recent heeft de Taskforce Social van het IAB (Het Interactive Advertising Bureau Nederland, brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie) een nieuwe versie gedeeld van de Richtlijnen met betrekking tot inzet van externe social media expertise. Ook fris in communicatie conformeert zich aan deze (hoogstnodige) richtlijnen. Deze richtlijnen kunnen helpen bij het opstellen van een Request for Proposal (of offerte-aanvraag of bureauselectie) of een shortlist en bij het maken van de juiste keuze voor het doel dat nagestreefd wordt.

 

Zoals met elk relatief nieuw vakgebied, schieten de experts als paddestoelen uit de grond. Tegenwoordig hoef je maar te twitteren en een Google+ profiel te hebben om in je bio ‘social media-guru’ te durven zetten. Maar voor een gedegen aanpak van sociale media in of voor de organisatie, is iets meer nodig dan dat. Ervaring, onderbouwing, kennis van organisaties, veranderingen en/of communicatie. De Taskforce Social heeft dit helder uitgewerkt en verwoord in deze 10 richtlijnen.

 

fris in communicatie beveelt dit document dan ook van harte aan bij elke (potentiële) opdrachtgever. Ook om een RFP bij ons uit te zetten, of deze te helpen opstellen.