Schreef ik vorige maand nog dat ik evenementmoe was, heb ik er inmiddels alweer een paar opzitten. Soms zijn evenementen gewoonweg ook handig om weer eens te netwerken, of om door middel van tweeten en bloggen je naam in combinatie met de juiste thema’s weer eens bij mensen ‘in het vizier’ te krijgen. Maar het evenementseizoen is voorbij, pas in september begint alles weer zo’n beetje. Een recap van twee maanden evenementenbezoek.

Organisatie 3.0

Ik roep het al een tijdje, maar het komt nu uit alle hoeken en gaten: klaar met de verzuiling in organisaties, dat werkt averrechts. je mag het met me oneens zijn, maar ik denk dat de opkomst van sociale media er een grote bijdrage aan heeft geleverd dat organisaties anders gaan/moeten kijken naar de manier waarop ze ingericht zijn. De klanten laten zich niet meer afschepen met een tweet ‘sorry daar gaat de afdeling X over’ – ze zijn toch met (mensen in) de organisatie aan het praten?! Maakt hun het uit welke afdeling welke taak heeft! Op mijn pad kwam een bijeenkomst over precies dit fenomeen. Hoe moet de toekomstbestendige organisatie zichzelf heruitvinden om te overleven?

 

het leverde genoeg voor discussie op, ot op de dag van vandaag en ook op andere events die ik bezocht, zoals B2B Goes social.

Social PR

Dit keer had ik mezelf bij de International Social Media & PR summit ook een uitdaging gegeven: een blog schrijven over twee dagen congres met een inhoudelijke insteek, in plaats van pure verslaglegging van de verschillende sprekers.
Het was even puzzelen, maar het resultaat was 2 artikelen over de summit die niet de spreker, maar de thema’s (of besproken onderwerpen) als uitgangspunt hadden. Belangrijk in mijn optiek, omdat veel sprekers, hoewel op hun eigen manier, toch vaak dezelfde onderwerpen aanhalen. En door die onderwerpen te identificeren en samen te brengen, krijg je wellicht veel beter de take-aways van zo’n congres mee.

Lees en oordeel zelf.

Verhalen zijn de stories of our PR-lifes

Succesvolle storytelling: wat we kunnen leren van vier sterke merken

 

TEDxHaarlem

Op 23 mei mocht ik weer bij TEDxHaarlem aanwezig zijn. Het blijft enorm boeiend; die sfeer, de thema’s, de opzet, de sprekers. Het thema was ‘the power of small’. Als kleine ondernemer voel ik me daar natuurlijk onmiddellijk door aangesproken ;-). Van alle sprekers zijn blogs geschreven en zijn er video’s opgenomen; ikzelf heb twee sprekers voor mijn rekening genomen. The power of stories (let op: engelstalig):

Planet Hunting – op zoek naar leven in het universum en daarbuiten – want dat blijft de vraag die kleine én grote mensen bezighoudt. Lucas Ellerbroek mocht niet voor niks naar DWDD; hij weet het mooi en begrijpelijk te brengen.

Light worth spreading – Camille van Gestel deed even het licht uit voor maximaal effect. Ik ging uiteindelijk zelf natuurlijk ook met zo’n solar-light-voor-een-goed-doel naar huis.

 

B2B social

Wat mij telkens weer opviel, is het gebrek aan mooie B2B cases op congressen. Daarover klaagde ik tijdens het PR summit op twitter, waarna ik een link kreeg naar en bijeenkomst over… B2B en social. Altijd handig, dat twitter. Eens luisteren wat daar verteld werd. Hmm. Dat viel tegen. Zijn er gewoon zo weinig B2B cases, zijn ze vertrouwelijk en worden ze daarom niet gedeeld, of mis ik gewoon iets? Loopt B2B achter als het om de inzet van social gaat? Ik denk een combinatie hiervan. Ik schreef hierover een blog op Frankwatching, met vele reacties én een nieuw voornemen tot gevolg.

 

Zo zijn die evenementen tóch ergens goed voor. Dat was ik even vergeten.

Dus nu maar op naar het volgende evenement: vakantie  ;-).