Op 8 maart jl. mocht ik voor het Europese Communicatie Netwerk van het Leger des Heils/Salvation Army een workshop geven over hoe je social media kunt inzetten voor goede doelen. Een beetje theorie, een fors aantal cijfers, gelardeerd met cases en handreikingen.
Het leidde tot een leuke discussie, die verder ging dan de gebruikelijke ‘ja maar wat moeten we er dan mee’ en ‘leuk maar dat gaat voor ons niet werken’.

Een paar uur na de workshop had ik de eerste startende twittervolgers uit de groep en een dag later de uitnodiging voor de LinkedIn-groep die op basis van deze bijeenkomst was gestart. Misschien niet wereldschokkend, maar wel erg leuk om te merken dat ze er meteen zo mee aan de slag zijn gegaan, dat ze het sámen oppakken, dat ze mijn kreet ‘samen sterk’ letterlijk hebben genomen en hun kennis, ideeën en ervaringen meteen delen via social media. En dat ik als (enige?) niet-LdH’er was uitgenodigd om ook deel uit te maken van deze groep.
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg – hou @LegerdesHeils in de gaten ;-)!

Hier de presentatie die ik daar gegeven heb (let op: deze is in het Engels).