Twit, twitter, twittert, twitterst

OK, ik ben overstag. Ik twitter sinds maandagavond ook (@gbartling).

Ik heb het lang af kunnen houden, bang als ik was om ernstig verslaafd te raken, maar als zelfbenoemde crossmedia-professional met een sterke affiniteit voor online, kon ik er natuurlijk niet langer onderuit. Ik heb al drie volgers, en ik ben selectief in wie ik volg (anders word je gek volgens mij). Ik heb het nog niet helemaal in de vingers, maar ik doe het tenminste. Ik las vandaag op Mediakip dat ik nog steeds tot de early adaptors behoor, wat mijn ego natuurlijk weer streelt :-) . Ik kom op twitter dezelfde mensen tegen als in andere online communities, maar op de een of andere manier reageer je zo toch makkelijker op elkaar.

Er is ooit eens een onderzoek gedaan naar de functie van Post-its; dit is net zoiets. Het bleek dat als mensen slechts de ruimte van een Post-it blaadje hebben om iets mede te delen of te vragen, ze zeer to-the-point en effectief kunnen communiceren. Terwijl ze daar normaal gesproken een heel A4-tje voor nodig hebben. Even afgezien van wat je verder nog allemaal voor leuke dingen kan doen met een Post-it, werkt Twitter net zo. Adverteert Hi met een gratis dubbele sms-bundel om vooral te zorgen dat je alles wat je wilt kwijt kunt, Twitter dwingt je juist om in 140 karakters (een SMS is 160) tot je punt te komen.

Mensen delen hele rare dingen via Twitter. Er zijn er zelfs die niet gaan slapen voordat ze hun followers goede nacht hebben gewenst. En je gaat gewoon meedoen! Er worden werkzaamheden gedeeld, maar ook persoonlijke dingen. Was het op blogs soms al erg persoonlijk, dan worden de tweets zo mogelijk nog persoonlijker. ‘In de trein onderweg naar de IAB’ wordt afgewisseld met ‘yes; vrijdag weer 1,5uur motorrijles!’ of ‘afspraak gaat niet door, baluh’.

Ik ben benieuwd wat mij deze nieuwe online uitvinding nu weer gaat brengen…

(Volg me op Twitter: @gbartling).

Hoort bij: persoonlijk, web2.0 - Tags: ,

646 views  |  1 reacties