ME-marketing case

En zo kwam het dat ik ineens helemaal into bloggen en web 2.0 was. Wat een opfris-cursus Digitale Marketing al niet kan doen voor je ;-)!

Opdracht: ME-marketing. Maak een online presence van jezelf en maak duidelijk waarin jij je onderscheidt.

Ik kwam op advies van een vriend die wat meer ‘into online’ was, terecht bij StumbleUpon, Delicious en natuurlijk een accountje aangemaakt op YouTube. Want wie gevonden wil worden op het wereldwijde web, moet vooral veel linken en gelinkt worden. Hyves had ik al, en een uitgebreid LinkedIn profieltje ook. Want ik vind wel dat je als marcomadviseur moet weten waar je over praat, als je het hebt over dergelijke (sociale) online netwerken. Het is onderdeel van je vak, dus bijna een eis als je een beetje profi wilt zijn. En dat wil ik natuurlijk…

Bovendien is het ook gewoon leuk. Ik Stumble wat af, en kom af en toe ook oprecht iets grappigs tegen. Videootjes over de verschillen tussen mannen en vrouwen zijn en blijven altijd leuk. Maar ik kwam ook op interessante artikeltjes over web2.0, SEO, crowd sourcing etc. terecht. De nieuwe termen vliegen je om de oren.

Elke dag vind ik weer wat nieuws.

Hoewel er nog geen business uitgerold is, en het aantal links en gelinkt worden nog beperkt is, snap ik de gedachte heel goed. Ik word alleen een beetje gek van al die aparte accountjes, inloggen en wachtwoorden, die allemaal eigenlijk net niet op elkaar aansluiten. Heeft iemand vast al wel wat op gevonden, en ergens gepubliceerd, maar dat heb ik dan nog niet gevonden :-).

(Wil je vriendjes worden op een van deze sites, of onderdeel van mijn netwerk, meld je dan gerust aan via de daarvoor bedoelde links op mijn stumble/delicious/youtube/hyves/linkedin pagina.)